Patrik Björkander har i tre år arbetat som marknadschef på Medeltidsveckan och nu är det klart att han byter jobb. I månadsskiftet augusti-september kommer han att börja på reklambyrån Hill.

– Vi har jobbat tillsammans med Hill de senaste tre åren och fått vara med om en fantastisk varumärkesresa. Under den här tiden har Medeltidsveckan vuxit och etablerat sig som ett av Sveriges mest attraktiva besöksmål. Jag är uppriktigt stolt över vad vi har åstadkommit med arbetsgruppen på Hill, säger Patrik Björkander i ett pressmeddelande.

Han säger även att han ser fram emot att få börja på reklambyrån.

– När Hills vd Lars Andersson frågade om jag ville börja arbeta på reklambyrån bestämde jag mig snabbt. Jag vet hur mycket kompetens det finns i huset – oavsett om det rör kreativitet eller affärskunnande. Nu när dessutom Partik Rees är ny delägare, så finns också den strategiska e-handelskunskapen, säger Patrik Björkander.

Tidigare i veckan blev det officiellt att Peter Wennblad, account director, lämnar Hill för att gå tillbaka till pr-byrån Paues Åberg där han arbetat tidigare.